2009/01/25

En israelisk soldat sköt ihjäl mina två döttrar!

Norske läkaren Mads Gilbert tröstar fyraåriga Samar som har blivit totalförlamad efter att ha skjutits av en israelisk soldat. Foto: ALL OVER PRESS
Totalförlamad efter attacken
Trebarnspappan Khaled Abed Rabbo, 30, stoppar handen i fickan och plockar fram en bild på sin fyraåriga dotter Samar. Han pekar mot rasmassorna som är kvar av hans trevåningshus och säger:- Precis här sköt en israelisk soldat ihjäl mina två döttrar och skadade min mamma och min tredje dotter Samar som är fyra år gammal. Varken jag eller min fru hade makt att gripa in eller stoppa honom. Hans kamrater skrattade och åt chips medan mina barn blödde till döds.
Beordrades ut på gatan
Khaled bodde tillsammans med sina bröder och föräldrar i samma hus. När kriget bröt ut 27 december vägrade de lämna sitt hem. En israelisk styrka invaderade deras kvarter.- De ropade genom en högtalare att alla skulle komma ut. Vi gjorde det. En israelisk soldat reste sig upp från stridsvagnen och sköt ner mina döttrar och min mamma, säger Khaled.Khaled berättar att armén förstörde familjens hus och många andra hem i området.- Min hustru ligger på sjukhuset - jag tror att hon har blivit galen. Mina föräldrar är i chock, säger Khaled.
Ljudbildspel från Gaza
Se Aftonbladets Urban Anderssons bilder.

Inga kommentarer: